VIDEO: De 5 mooiste fietsen van de Bike MOTION 2019

De jaarlijkse BikeMotionbeurs in Utrecht is het moment voor de materiaalminnende wielerliefhebbers. Hier worden de innovaties van 2019 voorgesteld. Er staan honderden fietsen te blinken. Grote merken en grote namen trekken veel kijklustigen. Merken als Canyon, Specialized, Cannondale of Trek hebben steevast veel bekijks. Deze racefietsen kent iedereen. Ik toon vijf minder gekende droomfietsen in onderstaand filmpje.

1. Koppel

Een handgemaakt frame uit staal is in deze carbontijden weer helemaal in. Lak het frame in een prachtkleur en gebruik een naam om u tegen te zeggen en je hebt deze fiets. Ik had op voorhand niet gedacht dat ik een stalen gravelbike op één zou zetten. Maar ik ben weg van de kleur en de manier waarop de letters het frame sieren. De framebouwers uit Amersfoort tonen dat een merknaam niet altijd Engels of Italiaans moet klinken. Ik hoop dat ik met deze fiets ooit een Koppel vorm. Vanaf 2500 EUR kan dat al.

2. Fons

Fons klinkt mannelijk. Toch bouwt Fons fietsen voor vrouwen. Dit merk uit Breda moest daarom absoluut in dit lijstje. Vrouwenframes vond je jarenlang onderaan en achteraan in de brochures van fietsmerken en framebouwers. Het kan dus anders. Dit kleurtje geeft je instant trek in een café au lait met een stukje taart. Je hebt al een Fons voor zo’n 2000 EUR. Dat is echt niet verkeerd!

3. Italvega

Italvega verenigt een klassiek design met een modern frame. Dit merk werd gesticht door een Amerikaanse Irakees die de eerste fiets in Italië bouwde. Nu is het merk in Nederlandse handen. Life is all about the ride, lees je op de achterbrug. Dit is wat telt. Deze Nuovo Supersport met blauwgrijze kleur en gouden elementen is een fiets die je iedere keer met liefde van stal zal halen. Vanaf 4300 EUR rijd je met deze Italvega.

4. Titici

Hoe opvallend kan een bovenbuis zijn. Ik zou haast schrik krijgen als ik bij een stoplicht even op de bovenbuis ga zitten. Dit glimmende topmodel van Titici werd in samenwerking met FSA en Paolo Bettini ontwikkeld. Het merk zet het zelf kunnen samenstellen van je fiets centraal. De framebouwer maakt sinds 1961 fietsen in de buurt van Modena. Dit frame heb je voor een slordige 5000 EUR.

5. Swett

No Swett, No Glory. Dat is zowat de lijfspreuk van dit Nederlandse merk. Swett heeft deze oranje racefiets als paradepaardje. De opvallende kleur is toch subtiel door zijn matte lak. De zilverkleurige glimmende letters zeggen veel meer: #04 De Planck. Zoals alle modellen in het assortiment, verwijst De Planck naar een bijzonder plekje in de thuishaven van Swett. Het is en gehucht gelegen op de grens met België en Nederland. In een basisuitrusting is deze aerofiets voor 3150 EUR van jou.

Wil je meer lezen en kijken over fietsen en motivatie? Like Fietspiratie op Facebook, volg me via Instagram of abonneer je gratis op mijn YouTubekanaal.

1 Comments

Plaats een reactie